13 Ekim 2010 Çarşamba

Temmuz 2009 Barcelona - İspanya

14 Temmuz Fransızların milli bayramı ve bu sene salı gününe geliyor. Bu fransızların herzaman geçerli olan bir kuralı var önemli bir bayram salı ya da perşembeye denk gelirse mutlaka pazartesi veya cuma gününüde tatil yapıyorlar. Yani bizde ki gibi yok cuma tatil olacak mı, pazartesi iş var mı, okul var mı gibi günlerce süren polemiklere vakti zamanında bu çözümü bulmuşlar. Bizde bu tatili fırsat bilip 11 haziran günü Murat'ın okuldan arkadaşının düğün törenine katıldık. İlk defa kilise töreni göreceğimden çok merak etmiştim. Fakat tören sonunun nasıl geldiğini açıkcası bilmek bile istemiyorum bu kadar rutin, sıkıcı ve uzun süren bir tören görmemiştim. Bir ara Estelle ile birlikte törenden kaçıp arkadaki bahçelerden erik toplarken bulduk kendimizi..
Pazar sabahı erkenden yola çıkıp Barselonanın yolunu tuttuk. İlk durağımz Andora.... Fransa ile İspanya arasında yer alan bu küçücük ülkede vergi olmadığından herkes alışveriş için duruyor. Bizde durup bir iki dükkan gezip benzin depomuzu doldurduktan sonra yolumuza devam ettik.

Andora'da öğlen yemeğimizide bu fotoğraftaki manzarayı seyrederek yedikten sonra Barselonaya doğru yol aldık. Barselona'ya öğleden sonra varabildik. Şehri az da olsa gezip kendimize kalacak bir kamping aradık. Camping 3 Esterallas adında deniz kenarında fiyat olarakta çok uygun güzel bir kamping bulup yerleştik. Şehir merkezinde arabayı park edicek yer bulmak herzaman problem olduğundan bizde arabamızı kampingte bırakıp şehir merkezine otobüsle gittik.

İlk durağımız bitmeyen kilise olarak ünlenen Sagrada Familia, önünde inanılmaz bir kuyruk vardı ve bizde içeriye girmek için bu kuyruğa dahil olduk. Açıkcası ben kilisenin içinin bu kadar bitmemiş, inşaat halinde olduğunu ve görülecek pek bir şey olmadığını bilmiyordum. Sadece kilisenin dışarısını görmek yeterli olabilirdi.

Metroya binip Park Güell'i görmeye gittik. Park güell gerçektende keyifli bir mekan heryer rengarenk mozaiklerle kaplı. Kalabalık ve tabii ki sıcak....

Park Güell'den sonra şehir merkezine Las Ramblas'a geldik. İstanbul için İstiklal caddesi neyse Las Ramblas içinde aynı şeyleri söyleyebilirz. Kafeleri, restaurantları, sokak müzisyenleri,akrobatları ile yüzlerce tursitin gezdiği bir caddeydi. Hepsi birbirinden renkli bir çok kareye şahit olmanız mümkün. İşte benim şahit olduklarım....

14 temmuzda dönüş için yola çıktık. Fransa sınırına girdikten sonra küçük bir kasabada yolun kapatılmış olduğunu görünce durduk. Ve bizi güzel bir süpriz bekliyordu. 14 Temmuz ulusal bayram kutlamaları... Aşağıda ki kareler bayramdan