18 Ekim 2010 Pazartesi

Mayıs 2010 Hilal Toulouse'da (Carcassonne ve Bordeaux)

Mart sonu İstanbul'a geldim. Ailem ve arkadaşlarımla oldukça güzel vakit geçirdim. Fakat her güzel şey gibi İstanbul da da vakit çok çabuk geçip bitiyor. En yakın arkadaşım Hilal'e gittiğim bir akşam yemeklerimizi yemiş masada sohbet ederken hadi sana da bilet alalım beraber Toulouse'a gidelim dedim. Olur du olmaz dı nasıl olucak derken internetten bilet aldık. Benimle aynı uçağa bulamadık fakat bir gün sonrasına bulduk. Ben 30 nisan da Hilal ise 1 mayısta Toulouse'a geldik. Fakat nasıl bir şanstır anlayamadım, aylardan Mayıs ve Toulouse da inanılmaz bir yağmur ve soğuk vardı. Yağmur ve soğuk gezmemize hiç bir şekilde engel olamadı tabii ki de....
Havanın güneşli olacağı bir gün trenle Carcassonne'a gitmeye karar verdik. Tren garı eve yürüyerek 30 dakika uzaklıkta, biz metroya binerek gitmeyi tercih ettik.

Gidiş için 14 euro dönüş için de 16.50 euro ödedikten sonra saat 11 hareketli trenimize bindik. 1 saat 30 dakika süren yolculuktan sonra Carcassonne'a vardık. Öğlen olmuş ve acıktığımız için önce yemek yemeğe karar verdik. Aşağıda resmini gördüğünüz bu harika ızgara somonun tadı hala damağımda....

Yemekten sonra şatonun yolunu tuttuk. 30-35 dakikalık bir yürüyüşten sonra Carcassonne kalesi karşımızda duruyordu. Hafta içi olması kalabalık olmasını engellememiş.

Bu resimde ki sabunlar binbir renk ve çeşitteler. Limondan, avakadoya, gülden mimozaya aklınıza gelebilecek her türlü meyve ve çiçek .... Hem renkleri hemde kokuları insanın başını döndürüyordu.
Daha önce ekim 2008 de Carcassonne'nu görüpte yazdığım için tekrardan aynı şeyleri yazmıyorum. Bunlar daha önce gidipte görmediklerim...

BORDEAUX

Şarap denilince ilk aklımıza gelenlerden Bordeaux 'ya gidiyoruz. 2,5 saatlik araba yolculuğundan sonra Bordeaux'dayız. Hava kapalı fakat yağış yok. Güneş ara sıra yüzünü gösteriyor. Etraf kalabalık. Bordeaux şehri Garonne nehrinin Atlas okyanusuna döküldüğü yerin 98 km içerisinde yer alıyor. Meşhur kırmızı ve beyaz şaraplar bu bölgede yapılıyor. Nehrin kenarında kurulan bit pazarı ise gezilmeye değer. Çok eski eşyaların yanında çok değerli antikalarda satılıyor.

-Bordeaux Cahilau şehir kapısı

-Bordeaux Saint-André Katedrali

Bordeaux sokaklarında dolaşıp, öğlen yemeği için güzel bir restaurantta yemek yiyip Bordeaux şarabının tadına baktıktan sonra, biraz da nehir kenarında oturup günün yorgunluğu üzerimizden atmaya çalıştık.