19 Ekim 2010 Salı

Mayıs 2010 Toulon - St.Tropez - Cannes - Nice

Haftasonu ile birleşince 3 günlük bir tatilimiz oldu. Hazır havalarda düzelmişken Code d'azur bölgesini gezmeye gidiyoruz. İlk durağımız Toulouse 'a 4,5 saat uzaklıkta ki Touloun ... Hava kararmak üzereyken geldiğimiz ve kalacak bir kamping bulamadığımız için geceyi otelde geçirmeye karar verdik. 1-2 otelde yer bulamadıktan sonra Hotel Little Palace adında iki yıldızlı küçük bir otel bulduk. Ertesi gün 1-2 saat'te Toulon'nu gezip St.Tropez'ye doğru yola çıktık. Toulon akdenize kıyısı olan küçük bir yer. Büyük olasılıkla yaz aylarında daha çok popüler olan bu yer mayıs ayında pek kalabalık değildi.

Semt pazarlarını oldum olası çok seviyorum. Çok renkli ve çok çeşitli oluyorlar. Toulon da da sabahtan kurulan bu pazarın içinden geçmeden gitmedik. Öğleden sonra St. Tropez'ye geldik. St. Tropez dünya sosyetesinin göz bebeği olarak biliniyor. Bu yüzden hayalimde canlandırdığım St. Tropez ile gerçeği arasında inanılmaz fark vardı. Bu kadar küçük mini minnacık bir yer hiç beklemiyordum. Bu kadar küçük ve inanılmaz kalabalıktı. Hafta sonu olduğu için civar şehirlerden ( Cannes, Nice ve Monako) gelen inanılmaz bir kalabalık vardı. Ve bu kalabalığın yarattığı inanılmaz trafik. Sahile inip lüks teknelerin arasında kendimize yürüyebilecek bir yer bulup bir iki fotoğraf çektikten sonra Cannes 'a doğru yol almanın doğru bir fikir olduğuna karar verdik.

Cannes'a doğru yol alırken tam St. Tropez'in bitiminde çok güzel bir kamping gördük ve ani bir kararla geceyi orada geçirmeye karar verdik. "Camping des mures " tam deniz kenarında kendine ait kumsalı olan oldukça büyük bir kamping. İster çadır, ister karavan ve ya evlerde kalmanız mümkün. Bu kadar temiz düzenli ve deniz kenarında bir yer olmasına rağmen fiyatları inanılmaz uygundu. ( http://www.camping-des-mures.com/fr/index.php ) Ertesi sabah ikimizde istemeye istemeye kampingten ayrıldık. Ve ileride bir gün yaz tatili için mutlaka buraya gelmemiz gerektiğini düşündük.

Cannes 'a gittiğimizde 63. Cannes film festivali yapılmaktaydı. Bu yüzden olsa gerek inanılmaz bir kalabalık ve gazateci doluydu etraf. Hava çok sıcak olmadığı için kumsallarda sadece 3-5 kişi vardı. Festival dolayısıyla bir çok yol kapalı ve insan trafiği yüzündende gezmek oldukça zordu.

Nice'e geldiğimizde saat akşam üstüne yaklaşıyordu. Nice 1-2 gün önce gezdiğimzi yerlerden sonra gözümüze hakkikaten çok büyük gözüktü. 3 gün içeirsine 3 şehir sığdırmak biraz zor oluyor. Fazla hızlı gezmiş oluyoruz. Ama gördüğümüz yerler bizi son derece mutlu ediyor.